Olin tänään koulutunnilla Taavilla.

ynpyr%C3%B6it%C3%A4.jpg

Oltiin koko tunnin ajan ympyrällä (jos pitkillä ohjilla kävelemistä ei lasketa). Taavi oli alkuun oikein hyvä, mutta vähän hidas. Alotettiin tekemällä niin, että mentiin tuota isoa ympyrää kevyessä ravissa menemällä puomien välistä ja sitten tehtiin voltti käynnissä ison ympyrän "sisään". Sen jälkeen tehtiin niin, että muuten mentiin normisti tuota isoa ympyrää, mutta kun tehtiin tuo voltti, niin sen voltin keskellä tehtiin pisteen kohdalla käynti siirtyminen. Sitten tehtiin vielä niin, että tehtiin tuo koko homma kevyessä ravissa. Tuon jälkeen vaihdettiin suunta ja tehtiin samat jutut toiseenkin suuntaan. Sen jälkeen aloitettiin laukkaaminen. Menimme pelkästään tuota isoa ympyrää ja teimme laukan-nostoja käynnistä ja ravista. Noiden jälkeen käveltiin vähän aikaa löysillä ohjilla. Sitten vihdettiin taas suunta ja tehtiin alkuun niin, että mentiin harhoitus ravissa tuota isoa ympyrää, tehtiin voltti ison ympyrän "sisään" ja käyntisiirtyminen aina puomien välissä. Tuon jälkeen aloitettiin taas laukkaaminen mikä tehtiin niin, että tehtiin normaalisti tuo voltti, siirryttiin puomien välissä käyntiin ja nostettiin laukka. Tämä tehtiin harjoitus ravissa. Sitten vaihdettiin suunta ja tehtiin noi samat jutut toiseen suuntaan. Ja sitten tapahtui se tippuminen... Nostin laukan puomien välissä ja laukkasin pari askelta kunnes Taavi teki yhden todella ison pukin ja sitten lensin maahan. Ei onneks sattunut. Taavi oli muillakin kerroilla sen tunnin aikana vetäny pukkeja ja muita höpsöjä juttuja, sitten se vaan päätti heittää mut alas selästä. Tippumisen jälkeen laukkasin vielä pari kertaa ja sitten keventelin ympyrällä lopputunnin (joka kesti enää jotain 10 min). Mun kaveri oli siis mun mukana tallilla ja sillä välin kun laitoin Taavia, niin mun kaveri harjas Spedee viereisessä karsinassa. Meidän piti päästää tunnin jälkeen Spede irti maneesiin, mutta koska siellä maneesissa oli muita, niin ei sitten voitukkaan. Joten Spedellä oli siis tänään vapaa ja huomenna meen Spedellä luultavasti puomeja.

Tähän loppuun tulee vielä pari kuvaa. :)

Screenshot_2017-03-14-20-14-13.jpg

Taavi lähdössä tunnille. :)

Screenshot_2017-03-14-20-14-07.jpg

Minä ja Taavi menossa maneesiin (mun oli pakko sumentaa mun naama, koska mulla oli niin tyhmä ilme).