Mun lukia haluaisi tietää että minkälaista on hevosen omistajan arki. Joten se pyysi että voisinko tehdä tallipäiväpostauksen. No mä voisin kertoa vaikkapa eilisestä koska en ollut tänään tallilla. En muista tarkalleen että monelta olin tallilla mutta suunnilleen joskus 16.00-17.00.Kun tulin talliin niin ihan ensimmäiseksi menin laittamaan saappaat ja shapsit. Sitten laitoin myös kypärän ja hanskat. Sitten otin raipan ja menin hakemaan Spedelle leipää. Jätin mun raipan ja puhelimen Speden harjapakin päälle ja lähdin hakemaan sitä. Sitten kun olin hakenu Speden niin laitoin sen karsinaan. Sitten annoin Spedelle vähän heinää ja aloin harjaamaan sitä. Ensin harjasin Speden harjan ja otsatukan. Sitten harjasin Speden hännän. Sen jälkeen harjasin Speden NS. vartalon kahdella eri harjalla. Seuraavaksi mä harjasin Speden jalat. Sitten putsasin kaviot ja harjasin pään. Sitten mä laitoin suojat ja satulan. Sen jälkeen mä laitoin Spedelle suitset ja otin mun raipan ja lähdin maneesiin. Sitten menin ravipuomeja niinkuin kerroinkin jo. Ratsastuksen jälkeen mä riisuin Spedeltä satulan, suitset ja suojat. Ja tietenkin vein ne satulahuoneeseen. Ja koska Spede oli hikinen niin mun piti kastella sitä vähän sienellä. Sitten mä hain Spedelle leipää ja vein sen ulos. Sitten mä otin mun kypärän,hanskat,saappaat,shapsit ja raipan ja laitoin ne mun kaappiin. Sitten mä soitin äitille että tulee hakemaan mut ja niin se tuli ja mä menin kotiin. Poikkeus päiviä on yleensä ne jos pesen varusteet tai siivoon jotain yms. Kuvassa Spede on sen vanhalla kotitallilla.:)20150611_123307.jpg